Uzgörü
Girişimcilik, teknoloji geliştirme ve yenilikçilik odağında; mühendislik bilgisini toplumsal ve endüstriyel faydaya dönüştürebilen, sürdürülebilir çözümler üreten ve küresel rekabete hazır mühendisler yetiştiren öncü bir fakülte olmak.
Temel değerlerimiz: Yenilikçi eğitim, öğrenci başarısı, araştırma mükemmelliği, toplumun iyileştirilmesi ve sürdürülebilirlik.
Ana Özgörev
- Son teknolojiye sahip eğitim ortamları ve yenilikçi programlarla yüksek kaliteli mühendislik eğitimi sunmak,
- Öğrencilerimize başarılı bir kariyer ve liderlik için gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmak,
- Sektör ve toplum ihtiyaçlarını gözeten araştırmalarla, yüksek nitelikli akademik kadroyla ve sosyal etki odaklı faaliyetlerle sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamak.
Temel Hedefler
1. Mühendislik ve uygulamalı bilimlerde, sektör odaklı ve akredite lisans/lisansüstü programlar sunmak,
2. Öğrencilerde yaşam boyu öğrenme alışkanlığı geliştirmek ve onları çağın gerektirdiği geniş vizyonlu profesyoneller olarak yetiştirmek,
3. Temel ve uygulamalı mühendislik araştırmalarında yüksek etki yaratmak,
4. Uygulamalı, öğrenci merkezli ve destekleyici eğitim ortamlarıyla öğrenci başarısını artırmak,
5. Bilgi teknolojileri ve yenilikçi öğretim yöntemlerini entegre ederek dijital çağın öğrenme ihtiyaçlarına yanıt vermek,
6. Saygın akademik kadro ve yetenekli öğrenciler için cazip, destekleyici ve bağlılık yaratıcı bir fakülte ortamı sağlamak,
7. Esnek geçiş mekanizmalarıyla farklı akademik düzeylerde ilerleme fırsatları sunmak,
8. Sanayi işbirlikleriyle bölgesel ve ulusal kalkınmaya hizmet edecek katma değerli projeler yürütmek.
Stratejik Yaklaşım
Programlar ve Akademik Yapı
- Sektör ihtiyacına göre yapılandırılmış, birbirini tamamlayıcı bölümler:
- Bilgisayar Mühendisliği
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği
- Endüstri Mühendisliği
- Havacılık ve Uzay Mühendisliği
- Makine Mühendisliği
- Nanoteknoloji Mühendisliği
- Yapay Zeka Mühendisliği
- Yazılım Mühendisliği
Disiplinlerarası Öğrenme
- Farklı bölümlerden öğrencilerin birlikte ders alabileceği bütünleşik yapılar
- “Üniversiteye Giriş”, “Girişimcilik”, “Problem Çözme” gibi ortak ilk yıl dersleri
- Her öğrencinin en az bir işyeri deneyimi dersi alması
- Sekizinci dönemin tamamen saha uygulaması ve işyeri eğitimi olarak yapılandırılması
Uygulama ve Ar-Ge Altyapısı
- Girişimcilik ve inovasyonun teşvik edildiği laboratuvarlar ve maker alanları
- Öğrenci projeleri için BAP, TEGİP, Milli Teknoloji Atölyesi destekleri
- Bitirme Projesi Sunumu, Pitching Day, Demo Day organizasyonları
- Yüksek katkı sağlayan, vizyoner akademik kadro
- Yayın, konferans ve dış kaynaklı proje odaklı akademik teşvik sistemi
Uluslararasılaşma ve İş birlikleri
- Yurt içi ve yurt dışındaki üniversitelerle çift diploma, değişim programı ve ortak Ar-Ge projeleri
- Avrupa’daki teknik üniversitelerle girişimcilik stüdyoları ve ortak startup platformları